Komunikacja interpersonalna oraz budowanie współpracy
Efektywna komunikacja interpersonalna bez wątpienia ma kluczowe znaczenia dla budowania relacji i współpracy w środowisku zawodowym. Nasz sposób komunikacji wpływa na to w jaki sposób jesteśmy postrzegani i w jaki sposób współpracujemy z innymi, dlatego warto świadomie rozwijać tę kompetencję w drodze do własnego sukcesu.
Uczestniczki nabędą wiedzę o:
- na temat własnego stylu komunikacji
- o zasadach komunikacji interpersonalnej
- o typologii osobowości bazującej na koncepcji Gustawa Junga (kolory osobowości)
- o zasadach związanych ze skuteczną komunikacją pod kątem doboru komunikacji niewerbalnej i werbalnej dostosowanej do naszego rozmówcy
- o prawidłowej komunikacji swoich potrzeb, oczekiwań oraz poleceń
- o zasadach budowania współpracy
Uczestniczki nabędą umiejętności:
- mówienia tak, aby zostać usłyszanym
- komunikacji w trudnych warunkach otoczenia oraz z trudnymi rozmówcami
- dostosowania się do swojego rozmówcy pod kątem jego typu osobowości w celu budowanej lepszych relacji i współpracy
- wyrażania swoich potrzeb, oczekiwań oraz poleceń
Uczestniczki pogłębią kompetencje związane z:
- strategiczną komunikacją ustną oraz pisemną
- osobistą skutecznością
- efektywnością zawodową
- budowaniem współpracy
Przykładowy program szkolenia:
ROZPOCZĘCIE, OMÓWIENIE CELÓW SZKOLENIA ORAZ POTRZEB UCZESTNICZEK.
MODUŁ I – Komunikacja interpersonalna w biznesie jako źródło sukcesów w budowaniu relacji.
- Czy można się nie komunikować?
- Znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji i w zarządzaniu ludźmi.
- Efektywna komunikacja interpersonalna, a „bariery” komunikacyjne.
MODUŁ II – Komunikacja interpersonalna – autoprezentacja jako komunikat.
- Wiarygodność zawodowa – budowanie wizerunku profesjonalisty.
- Rola wizerunku w życiu zawodowym.
- Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku – budowanie zawodowego autorytetu.
MODUŁ III – Siła komunikacji werbalnej
- Anatomia wypowiedzi.
- Mówienie.
- Zadawanie dobrych pytań.
- Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie.
- Zniekształcenia w komunikacji werbalnej.
- Wykorzystanie języka wpływu i perswazji.
MODUŁ IV – Aktywne słuchanie
- Znaczenie słuchania.
- Rodzaje pytań możliwych do zastosowania – pytania coachingowe.
- Słuchać i słyszeć.
- Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
- Technika parafrazy.
MODUŁ V – Rola informacji zwrotnej
- Co to jest informacja zwrotna.
- Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej.
- Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe?
- Pochwały – jak to działa na innych.
GRA W KOLORY – BUDOWANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ
Gra w kolory – podział zespołu zgodnie z wynikami testu w antagonistyczne grupy, których celem będzie osiągnięcie wspólnego celu. Zespoły będą miały za zadanie zakomunikowanie w formie grupowej prezentacji antagonistycznej grupie swojego celu. Podczas tego ćwiczenia grupa ma możliwość przećwiczenia w praktyce najważniejszego fundamentu komunikacji interpersonalnej.
PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.
Trener Prowadzący:

Szkolenie na zamówienie
Zapisz się na szkolenie