Na własny rachunek

Na własny rachunek

Marzysz o założeniu firmy? Oprócz planu na biznes i konsekwencji w dążeniu do celu, będzie Ci potrzebna spora doza cierpliwości. Właśnie wsadzasz nasionko w ziemię. Jeśli będziesz je codziennie podlewać, być może za rok zbierzesz pierwsze plony. Jeśli zaczynasz pracować z domu – przeorganizuj się!

  1. Wydziel przestrzeń do pracy. Nawet jeżeli mieszkasz w mieszkaniu, zadbaj o to, żeby mieć stały kącik tylko do pracy – z biurkiem, laptopem, branżowymi materiałami.
  2. Nie pracuj w kapciach i szlafroku! Siadaj do biurka ubrana w swój strój biurowy – wygodny, komfortowy, ale inny niż ciuchy, w których chodzisz po domu. To ważne, żeby mózg dostawał jasny sygnał, kiedy przechodzisz w tryb pracy, a kiedy jesteś w trybie regeneracji.
  3. Oddziel pracę od życia prywatnego. Ustal z domownikami jasny sygnał, kiedy jesteś „w pracy”, a kiedy „w domu” – to może być zawieszka z napisem „Nie przeszkadzać” albo po prostu włączona lampka. Dzięki temu unikniesz absorbowania Cię sprawami niezwiązanymi z pracą, a może nawet zyskasz dodatkową siłę wspierającą w postaci motywacji domowników, aby nie odrywać się od pracy.
  4. Wprowadź rytuały. Wyznacz sobie godziny pracy (albo przynajmniej zaplanuj, ile godzin dziennie pracujesz) – w przeciwnym razie może się okazać, że wstajesz o 11 i zabierasz się do pracy o 14, albo wręcz przeciwnie – pochłonięta bieżącym projektem nie odchodzisz od komputera przez 24 h na dobę.
  5. Dziel pracę na bloki. Podziel zadania, które masz do wykonania, na odcinki poprzeplatane czasem na przerwy. Dobrym rozwiązaniem jest też dzielenie całego tygodnia na wątki tematyczne.

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Iwona Firmanty

 

Szkolenie, które prowadzi Iwona Firmanty:

KOBIETA ALFA POZNAJ SWOJE CZTERY BOGINIE I ZADBAJ O ICH RÓWNOWAGĘ

 

 

Część tekstu pojawiła się w czasopiśmie „Sens”, wydanie specjalne, nr 12/99.

Recommended Posts
Working place. Laptop, notebookPretty, young business woman giving a presentation